Kinetic Creativity

Kinetic creativity is a learning and strategic approach that involves a dynamic environment in which participants engage in tasks, sharing opinions, giving feedback, and reevaluating ideas, if needed. 

Table tennis is a great analogy for this learning experience…you have to serve, volley, rally and complete a game, switch sides, confer with referees on what’s appropriate or not for a point. The same could be said for inspiration, idea generation, researching, testing, prototyping, putting it out there, and assessing its impact. Depending on the trajectory of any ball that comes our way, we assess, or reassess how best to respond, always keeping our goal in mind. Dreams don’t materialize until you get in the game and rally.

Kinetic creativity workshops will help you sharpen your strategic capabilities, to keep your eye on the ball (your objective), focus your inspiration, follow your trajectory (or trajectories), and feel comfortable with being open and aware of how you participate, and transform your inspiration to ideas to application.


Kinetic Creativity è un approccio strategico e di apprendimento in un ambiente dinamico in cui i partecipanti si impegnano in attività, condividono opinioni, danno feedback e rivalutano le idee, se necessario.

Il ping-pong è una grande analogia per questa esperienza di apprendimento … devi servire, volley, rally e completare un gioco, cambiare campo, direzione, conferire con gli arbitri su ciò che è appropriato o meno per un punto. Lo stesso si potrebbe dire per l’ispirazione, la generazione di idee, la ricerca, il collaudo, la prototipazione, la messa in opera e la valutazione dell’impatto. A seconda della traiettoria di ogni palla che arriva sulla nostra strada, valutiamo o rivalutiamo il modo migliore per rispondere, tenendo sempre a mente il nostro obiettivo. I sogni non si materializzano fino a quando non entri nel gioco e vai.

I workshop di Kinetic Creativity ti aiuteranno ad affinare le tue capacità strategiche, a tenere d’occhio la palla (il tuo obiettivo), a focalizzare la tua ispirazione, a seguire la traiettoria (o le traiettorie) e a sentirti a tuo agio nell’essere aperto e consapevole di come partecipi e trasformare la tua ispirazione in idee che possono essere implementate.

 

1_The rules le regole
2_The strange opponent
l’avversario bizzarro
3_Warming up
riscaldamento
4_Serve for the ball
servire la palla
5_Serve the ball creatively
servire creativamente
6_The bounce
il rimbalzo
7_Read the ball that comes back
saper leggere la palla che torna
8_Share the codes under the table
condividere i codici
9_Cut that ball
tagliare la palla
10_Raise that ball alza quella palla